این وبلاگ به تازگی اپدیت شده و مطالب قدیمی در ان حذف گردید.

۱۳۷ مطلب در فروردين ۱۳۹۵ ثبت شده است

واکنش آمریکا به عربستان؛ برهم زدن ثبات اقتصاد جهانی به نفع ریاض نیست

جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید، روز دوشنبه در واکنش به گزارش‌ها درباره هشدار عربستان سعودی به آمریکا در خصوص پیامدهای اقتصادی بررسی یک طرح در کنگره این کشور، گفته است، عربستان به منافع مشترک با آمریکا در حفاظت از نظام مالی بین المللی آگاه است و به نفع ریاض نیست که بخواهد ثبات این سیستم را برهم بزند.

ادامه مطلب...
۳۱ فروردين ۹۵ ، ۱۰:۲۵

روابط ترکیە – آمریکا و گنجاندن آن در مثلث داعش - YPG-PKK / امبرین زمان

دقیقا یک بن بست: 
روابط ترکیە – آمریکا و گنجاندن آن در مثلث داعش - YPG-PKK / امبرین زمان 
سرویس ترکیه- اساسا بزرگترین گرەی کور واشنگتن، PKK است. هرچند واشنگتن از این دیدگاه دفاع کند کە YPG و PKK یکی نیستند، اما هر کس و در رأس آن اوباما نیز از روابط نزدیک این دو گروه مطلع هستند.از این رو هر عملیات خونینی کە PKK در ترکیە بە انجام می‌رساند، تأثیراتی منفی بر هم‌پیمانی آمریکا – YPG خواهد گذاشت.
ادامه مطلب...
۳۱ فروردين ۹۵ ، ۱۰:۲۲

معاون اول رئیس جمهوری در کرمانشاه:

معاون اول رئیس جمهوری در کرمانشاه: 
کرمانشاه در توسعه صادرات کشور نقش کلیدی دارد / کرمانشاه باید از توسعه نیافتگی خارج شود/افتتاح دو سد مهم در استان کرمانشاه 
سرویس کرمانشاه- معاون اول رییس جمهور با حضور در استان کرمانشاه سد دایک گیلان غرب و سد تنگ حمام سرپل ذهاب را افتتاح کرد.
ادامه مطلب...
۳۱ فروردين ۹۵ ، ۱۰:۰۷

آغاز دوباره روند مذاکرات صلح خطا نیست؛ خیانت است

نماینده استانبول در مجلس ترکیه: 
آغاز دوباره روند مذاکرات صلح خطا نیست؛ خیانت است 
سرویس ترکیه- یک نماینده AKP در مجلس ترکیه معتقد است که مذاکره دوباره با کردها منجر به تقویت پ.ک.ک و شکست دولت ترکیه در سیاست هایش خواهد شد و وی این مسئله را یک خیانت بزرگ می داند.
ادامه مطلب...
۳۱ فروردين ۹۵ ، ۱۰:۰۵

مظلومی: چسبیده به استقلال نیستم و دنبال کارنامه در دربی‌ها نبودم/ حیدری نباید تعویض می‌شد

پرویز مظلومی

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: من چسبیده به استقلال نیستم و هرزمان که خواسته‌اند به استقلال آمدم.

پرویز مظلومی که روی خط برنامه نود آمده بود، در خصوص دربی 82 و شکست 4 بر 2 استقلال مقابل پرسپولیس اظهار داشت: قبل از هر چیزی باید از هواداران استقلال که نتوانستیم خوشحال‌شان کنیم، عذرخواهی می‌کنم. همه اعضای کادر فنی و بازیکنان در تلاش بودند که بازی خوب و در شأن استقلال به نمایش بگذارند. بازیکنان ما برای باخت به میدان نرفته بودند و خوشحالیم بازی خوب و تاکتیکی‌ای را از جانب هر دو تیم شاهد بودیم.

ادامه مطلب...
۳۱ فروردين ۹۵ ، ۱۰:۰۱

انتخاب بهترین دربی سال‌های اخیر، نگرفتن پنالتی استقلال و اعتراف مظلومی

عادل فردوسی پور

در برنامه نود شب گذشته، بهترین دربی سال‌های اخیر انتخاب شد.

برنامه نود با بررسی هفته بیست‌وششم و پخش آیتم‌های ویژه برای دربی 82 برای بینندگان پخش شد. همچنین پرویز مظلومی سرمربی استقلال روی خط برنامه نود آمد و درباره شکست استقلال مقابل پرسپولیس صحبت کرد.

ادامه مطلب...
۳۱ فروردين ۹۵ ، ۰۹:۵۷

شبکه‌های اجتماعی می‌توانند صداوسیما را از دور خارج کنند

رئیس دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها در گفت‌وگو با ایلنا:

شبکه‌های اجتماعی می‌توانند صداوسیما را از دور خارج کنند

رئیس دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به رفتار جناحی صداوسیما، اظهار داشت: تجربه‌ها نشان از قدرت گسترده شبکه‌های اجتماعی دارد و این شبکه‌ها می‌توانند صداوسیما را از دور خارج کنند.

محمد سلطانی‌فر در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به این سؤال که صداوسیما بار دیگر به بهانه اظهارات رییس بانک مرکزی هجمه‌ای را علیه دولت و برجام شروع کرده، آیا ابزار رسانه‌ای دیگری برای مقابله با این یکجانبه گرایی در دست دولت وجود دارد یا خیر، گفت:

ادامه مطلب...
۳۱ فروردين ۹۵ ، ۰۹:۵۳

کری: ایران پس از برجام فقط ۳ میلیارد دلار دریافت کرده است

جان کری

وزیر خارجه آمریکا در نشست سالیانه جی‌استریت، یکی از لابی‌های یهودی واشنگتن، با اشاره به اینکه دارایی‌های مسدود شده ایران ۵۵ میلیارد دلار بود، گفت از زمان اجرای برجام در ژانویه تهران تنها ۳ میلیارد دلار دریافت کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم - وبلاگ مرز، جان کری در ادامه گفت: «آیا مباحث درباره اینکه ایران قرار است چه میزان پول بگیرد را به خاطر دارید؟ برخی اوقات از بعضی کاندیداهای ریاست‌جمهوری رقم نادرست 155 میلیارد دلار را می‌شنوید. ما هیچگاه معتقد نبودیم که چنین مبلغی باشند. برخی دیگر فکر می‌کردند که این رقم 100 میلیارد دلار است. برآوردهای ما پس از بررسی دقیق به اقتصاد [ایران] و آنچه اتفاق می‌افتاد، نشان می‌داد که این رقم 55 میلیارد دلار است.»

ادامه مطلب...
۳۱ فروردين ۹۵ ، ۰۹:۵۲

امروز؛ برگزاری رزمایش دریایی مشترک ایران و پاکستان در تنگه هرمز

امیر سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از برگزاری رزمایش مشترک دریایی ایران و پاکستان خبر داد.

امیر حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم- وبلاگ مرز، با اشاره به برگزاری رزمایش دریایی مشترک ایران و پاکستان اظهار داشت: هر ناو گروهی از کشورهای دوست برای بازدید از کشور ما حضور پیدا می‌کند معمولاً در روز آخر حضورش یک تمرین مشترک یک انجام خواهیم داد.

ادامه مطلب...
۳۱ فروردين ۹۵ ، ۰۹:۵۰

ظریف: منعی در ارتباطات سالم اقتصادی با آمریکا از سوی ایران وجود ندارد

ظریف

وزیرخارجه کشورمان گفت که در حاشیه نشست‌های سازمان ملل در نیویورک در دیدار با جان کری، اجرای جدی برجام از سوی واشنگتن و جلوگیری از مداخلات آمریکا در ممانعت از ارتباطات موسسات بانکی و مالی سایر کشورها با ایران را دنبال می‌کنیم.

به گزارش حوزه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم و به نفل از وبلاگ مرز، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان روز دوشنبه در بدو ورود به نیویورک با حضور در جمع خبرنگاران، شرکت در دو اجلاس اهداف توسعه پایدار، امضای تعهدات کنوانسیون تغییرات آب و هوایی که در پاریس انجام شد و همچنین دیدارهای دوجانبه با سران دیگر کشورها را از اهداف سفر و برنامه های خود و هیات همراه به امریکا ذکر کرد.

ادامه مطلب...
۳۱ فروردين ۹۵ ، ۰۹:۴۸