این وبلاگ به تازگی اپدیت شده و مطالب قدیمی در ان حذف گردید.

۷۹ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۵ ثبت شده است

مقام نفتی ایران: قراردادهای جدید نفتی تیرماه امسال اجرایی می‌شود

یک مقام ارشد نفتی جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت خبر داد که مدل جدید قراردادهای نفتی در تیرماه امسال اجرایی خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی، شانا، رکن‌الدین جوادی مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران اعلام کرد که «هم اکنون کارگروهی مشغول تدوین پیش‌نویس قراردادهای نفتی است و پس از تصویب پیش‌نویس نهایی در هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران سرانجام نخستین مناقصه حداکثر در تیرماه امسال برگزار می‌شود».

ادامه مطلب...
۱۷ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۰:۵۸

پزشکان بدون مرز: دیگر هیچ امیدی به نشست بشردوستانه نداریم

یکی گروه اصلی بین‌المللی از پزشکانی که فعالیت‌های امدادی انجام می‌دهند، می‌گوید در «نشست جهانی انسان‌دوستانه» شرکت نمی‌کند و امیدی هم ندارد که از آن نتیجه خاصی حاصل شود.

این گروه که طی ماه‌های گذشته هدف حملاتی از افغانستان تا سوریه قرار گرفته و برخی از همکاران خود را از دست داده است، ۱۷ اردیبهشت‌ماه در بیانیه‌ای گفته است

ادامه مطلب...
۱۷ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۰:۵۷

دیدار «علی‌اکبر ولایتی» با «سید حسن نصرالله»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «علی‌اکبر ولایتی» مشاور آیت‌الله‌ علی خامنه‌ای رهبر انقلاب امروز (پنجشنبه) با «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان دیدار کرد.

بر اساس گزارش «العهد»، «محمد فتحعلی» سفیر ایران در لبنان نیز در این دیدار حضور داشت و درباره آخرین تحولات منطقه و لبنان بحث و رایزنی شد.

 

ادامه مطلب...
۱۶ ارديبهشت ۹۵ ، ۲۱:۴۶

جایگاه ایران تغییر نکرد/ شاگردان کی‌روش همچنان در رده اول آسیا و چهل‌ودوم جهان

تیم ملی ایران

تیم ملی فوتبال ایران در جدیدترین رده‌بندی تیم‌های ملی جهان همچنان رتبه نخست آسیا را در اختیار دارد و رده‌بندی کلی هم در رده چهل‌ودوم است.

ادامه مطلب...
۱۶ ارديبهشت ۹۵ ، ۲۱:۴۴

استعفای نخست‌وزیر ترکیه، کودتای اردوغان بود

رهبر اصلی‌ترین حزب اپوزیسیون ترکیه:

استعفای نخست‌وزیر ترکیه، کودتای اردوغان بود

خبرگزاری فارس: استعفای نخست‌وزیر ترکیه، کودتای اردوغان بود

«کمال قلیچدار اوغلو» رهبر حزب اپوزیسیون جمهوریخواه خلق ترکیه اعلام استعفای نخست‌وزیر این کشور را «کودتای کاخ ریاست جمهوری» توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در اولین واکنش‌های داخلی در ترکیه با موضوع استعفای نخست‌وزیر این کشور، رهبر بزرگترین حزب اپوزیسیون گفت که این اقدام ناشی از «کودتای کاخ ریاست جمهوری» بوده است.

ادامه مطلب...
۱۶ ارديبهشت ۹۵ ، ۲۱:۴۱

مجوز ورود خودروهای آمریکایی به ایران لغو شد

اسامی ۲۴ مدل خودروی آمریکایی شورولت روز سه‌شنبه، ۱۴ اردیبهشت‌ماه، از فهرست خودروهای مجاز ورود به ایران در سال ۹۵ حذف شد.

پیش‌ از این محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت، از ابطال مجوز واردات خودروهای آمریکایی خبر داده بود.

همزمان با ابطال مجوز واردات خودروهای آمریکایی به ایران، خبرگزاری مهر به نقل از یک مقام وزارت صنعت، معدن و تجارت از بازگرداندن ۲۰۰ دستگاه خودروی شورولت که به مقصد ایران بارگیری شده بود خبر داد.

ادامه مطلب...
۱۵ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۸:۴۶

محاکمه جوان ایرانی‌ـ‌آلمانی به اتهام ارتکاب جنایت جنگی در سوریه

یک جوان ایرانی‌ـ‌آلمانی مظنون به عضویت در گروه «حکومت اسلامی» یا داعش که با سر بریده قربانیان این گروه نیز عکس دارد روز سه‌شنبه، ۱۴ اردیبهشت، به اتهام ارتکاب جنایت جنگی در دادگاهی در آلمان محاکمه شد. 

خبرگزاری فرانسه در گزارشی از این محاکمه نوشت که آریا لاجوردی ۲۱ ساله به دادگاه گفته است که وی نمی‌خواسته در این عکس‌ها حضور داشته باشد و تصور هم نمی‌کرده که این عکس‌ها به شبکه‌های اجتماعی راه یابد. 

اما دادستانان آلمان او را از این جهت متهم به جنایت جنگی کرده‌اند که با قربانیان بی‌نام و نشان جنگ داخلی سوریه «رفتار تحقیرآمیز» داشته است. 

عکس‌های مورد اشاره که در آن آریا لاجوردی سر بریده قربانیان را نگه داشته است به بهار سال ۲۰۱۴ برمی‌گردد که پس از مدتی در وب‌سایت فیس‌بوک منتشر شد.

ادامه مطلب...
۱۵ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۸:۴۵

دستور معاون روحانی برای پیگیری خودکشی در بیمارستان میلاد تهران

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌ جمهوری ایران، روز چهارشنبه، پانزدهم اردیبهشت‌ماه، به سازمان تأمین اجتماعی دستور داد تا موضوع خودکشی فردی در بیمارستان میلاد تهران را بررسی کرده و با متخلفان برخورد کند.

به گزارش خبرگزاری کار ایران، ایلنا، اسحاق جهانگیری علاوه بر آن که موضوع خودکشی در بیمارستان میلاد

ادامه مطلب...
۱۵ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۸:۴۱

معرفی لینوکس توزیع Ubuntu

 Ubuntu یکی از محبوب ترین توزیع های لینوکس می باشد که بر پایه و اساس لینوکس توزیع Debian بنا نهاده شده است.. این سیستم عامل از معماری های armhfp ، i686 ، PowerPC و x86 64 پشتیبانی می کند و نرم افزار دسکتاپ پیشفرض آن Unity ( هیچ ربطی به نام کاربریم نداره باور کنید  می باشد. یکی از ویژگی های بسیار جالب سیستم عامل لینوکس توزیع Ubuntu این است که این سیستم عامل در طبقه بندی های تازه واردها ، دسکتاپ ها ، سرورها و حتی سطوح میانی کاربران بصورت همزمان می تواند قرار بگیرد و این برای یک سیستم عامل فاکتور بسیار مثبتی است. 

معرفی لینوکس اوبونتو -- معرفی لینوکس Ubuntu -- اوبونتو چیست

ادامه مطلب...
۱۵ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۸:۳۲

اگر لیست امید ۱۶۸ نفر در مجلس دارد، عارف نباید دغدغه ریاست داشته باشد

اگر لیست امید ۱۶۸ نفر در مجلس دارد، عارف نباید دغدغه ریاست داشته باشد/ اصلاح‌طلبان عدد لازم را برای ریاست عارف ندارند
خبرگزاری فارس: اگر لیست امید ۱۶۸ نفر در مجلس دارد، عارف نباید دغدغه ریاست داشته باشد/ اصلاح‌طلبان عدد لازم را برای ریاست عارف ندارند

مسئول سیاسی حزب مؤتلفه با تاکید بر اینکه ترکیب مجلس دهم کماکان اصولگراست، گفت: اگر عارف می‌گوید ۱۶۸ نفر در مجلس داریم نباید دغدغه ریاست داشته باشد در صورتی که اظهاراتش مبنی بر عدم رقابت با لاریجانی مؤید عدم برتری عددی اصلاحات است.

ادامه مطلب...
۱۵ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۸:۲۹