پلیس فتا اعلام کرد، افرادی که کلیپ حیوان آزاری خود را در فضای مجازی منتشر می کنند شناسایی شده و به مقامات قضایی معرفی خواهد شد.

به گزارش مهر، رییس اداره پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا از مردم خواست که در صورت مشاهده موارد حیوان آزاری در فضای مجازی با واحد ارتباطات مردمی این پلیس به آدرسCyberpolice.ir تماس بگیرند.

علی رضا آذرخش در این باره گفت: تضییع حقوق حیوانات طبق قانون مجازات اسلامی جرم بوده و به نوعی ترویج خشونت نیز محسوب می‌‌شود.

وی با اشاره به اینکه از نظر پلیس فتا فضای سایبر پاک، فضای عاری از خشونت و تخلف است، گفت: قطعا انتشار کلیپ‌های حیوان آزاری مصداق همان خشونت است و پلیس فتا با این خشونت برابر قانون برخورد خواهد کرد.

گفتنی است، فصل بیست‌وششم بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی تحت عنوان «احراق و تخریب و اتلاف اموال و حیوانات» به تعیین مجازات حیوان‌آزاری پرداخته است، در ماده ٦٧٩ این قانون می‌‌خوانیم «هرکس به عمد و بدون ضرورت حیوان حلال‌گوشت متعلق به دیگری یا حیوانی که شکار آنها توسط دولت ممنوع اعلام شده است را بکشد یا مسموم یا تلف یا ناقص کند، به حبس از نود و یک روز تا شش‌ماه یا جزای نقدی از یک میلیون‌و‌پانصدهزار ریال تا سه میلیون ریال محکوم خواهد شد.

همچنین، طبق ماده ۶۸۰ قانون مجازات اسلامی هر کس برخلاف مقررات و بدون مجوز قانونی اقدام به شکار یا صید حیوانات و جانوران وحشی حفاظت شده کند، به حبس از دو تا ده سال محکوم خواهد شد.