•  قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر می‌گوید، تنها بیست درصد کسانی که درمان ترک اعتیاد را می‌گذرانند، پس از آن پاک می‌مانند.
  •  جزینی گفته است که قسمت بزرگی از مصرف‌کنندگان مواد مخدر در ایران به قشر کارگر تعلق دارند اما علاوه بر آن‌ها دانش‌آموزان و دانشجویان نیز به استفاده از مواد مخدر اقبال نشان می‌دهند.
  •  در سال گذشته در کل کشور ۶۱۷ تن مواد مخدر کشف شده است که هزار و هشتصد کیلوگرم آن شیشه بوده است.


علی‌رضا جزینی، قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران از این گفته است که تنها بیست درصد کسانی که درمان ترک اعتیاد را می‌گذرانند،

پس از آن پاک می‌مانند و دوباره به مصرف مواد روی نمی‌آورند.

او همچنین از این گفته است که بخش قابل توجه مصرف‌کنندگان مواد مخدر در ایران به قشر کارگر تعلق دارند اما علاوه بر آن‌ها دانش‌آموزان و دانشجویان نیز به استفاده از مواد مخدر اقبال نشان می‌دهند که این مساله به مرحله نگران‌کننده رسیده است.

جزینی در ادامه گفته است که در سال گذشته در کل کشور  ۶۱۷ تن مواد مخدر کشف شده است که هزار و هشتصد کیلوگرم آن شیشه بوده است. 

این مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر همچنین از نگرانی‌ها درباره‌ی رویارویی با مشکل مصرف مواد مخدر گفته و گلایه کرده که در امر آموزش در این رابطه مشکل وجود دارد.

او برای مبارزه با این معضل از امضای تفاهم‌نامه‌ای با دفتر تبلیغات اسلامی در این باره خبر داده تا «طلاب» آموزش‌های لازم در این رابطه را هنگام تبلیغات دینی به مخاطبان خود ارائه دهند.

او که در دیدار با آیت‌الله مکارم شیرازی از این مساله صحبت می‌کرد از این هم گفت که باید از ظرفیت علما نیز در مبارزه با این معضل استفاده کرد.

جزینی همچنین از این می‌گوید که در عرصه‌ی بین‌الملل با ایران در این باره همکاری‌های لازم نمی‌شود.

نهادهای بین‌المللی اما طی سال‌های گذشته در اعتراض به قوانین جزایی ایران و صدور مکرر احکام سنگین برای مرتکبان جرائم مربوط به مواد مخدر همکاری‌های خود را در برخی زمینه‌ها با ایران کاهش داده‌اند.