تذکرات نماینده سقز و بانه در مجلس؛ 
بازارچه های مرزی دائمی شوند/ لزوم توجه به معیشت کارکنان دولت و معلمان 
نماینده مردم سقز و بانه ضمن تاکید برلزوم رفع بیکاری در مناطق محروم گفت: بازگشایی بازارچه های مرزی اقدامی است که باید دایمی شود.
به گزارش کردپرس؛  محسن بیگلری در جلسه علنی امروز (سه شنبه، 14 اردیهشت‌ماه) در تذکر شفاهی خود، ضمن گرامیداشت روزکارگر و روز معلم گفت: انتظار می رود از شعارزدگی در رابطه با فرهنگیان و معلمان دوری کنیم. دولت همراه با مجلس نسبت به تعیین حقوق این قشر تاثیرگذار باید اقدام جدی صورت دهد.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: مایه شرمندگی ما است که هنوزنتوانسته ایم مسئله معیشت معلمان و فرهنگیان کشور را حل نماییم. انتظار دارم که وزیرآموزش و پرورش هرچه سریع تر نسبت به اصلاح رتبه بندی تمام نیروهای آموزش و پرورش  واحتساب سنوات آنها اقدام نماید.

وی با مخاطب قرار دادن رئیس جمهور، گفت: درخصوص حق و حقوق بازنشستگان معلم و فرهنگی لایحه ارائه دهید، مجلس این آمادگی را دارد که به آن رسیدگی کند.

 لزوم بازگشایی بازارچه های مرزی

این نماینده مجلس نهم ضمن تشکر از بازگشایی یک ماهه بازارچه های مرزی بانه و مریوان گفت: تقاضا داریم که در جهت آرامش در میان مردم منطقه اقدامات لازم جهت بازگشایی دائمی این بازارچه ها صورت پذیرد.

وی با ابراز گلایه از نرخ بیکاری در سقز گفت: ما در مورد تعطیلی بازارچه مرزی سیف شرمنده مردم منطقه هستیم. برای بازگشایی این بازارچه مرزی که در جریان سفر آقای روحانی دستور لازم درباره آن صادر شده بود اقدام عملیاتی صورت گیرد.

بیگلری به وزیر نیرو متذکر شد: برای چندمین بار متذکر می شوم که سهمیه آب در کردستان را شهرستانی کنید. متاسفانه سقز و بانه کمترین میزان حقآبه را داشته اند.

وی درادامه افزود:سازمان آب در اقدامی بی رحمانه اقدام به پرکردن چاه های آب نموده است.این اقدام موجب شکل گیری نارضایتی در میان مردم منطقه شده است. قرار بود آب گیری سدهای بانه انجام شود اما این موضوع تاکنون محقق نشده است.

نماینده مردم سقز و بانه به وزیر راه و شهرسازی متذکر شد: جاده های سقز به دلیل مشکلات به قتلگاه تبدیل شده اند که باید هرچه سریع تر مورد رسیدگی قرار بگیرند. نیمه کاره ماندن پروژه بیمارستان سقز باید هرچه سریع تر دردستور اقدامات عمرانی قرار گیرد